ETT STARKT TEAM
Restaurangdrift,
ekonomi och arbetsmiljö
Med över 1500 anställda har vi en ledningsgrupp på 12 personer i bolaget, som alla ansvarar för olika områden. De flesta ansvarar för själva driften av restaurangerna, men vi har också en egen ekonomiavdelning som tar hand om allt från löner till att betala fakturor. Vi har också en HR-avdelning som har hand om personalfrågor och arbetsmiljö.
ETT STARKT TEAM
Organisationsträd
Patrik Hjelte
Under åren har Patrik emottagit en mängd olika priser för sitt företagande och hur han driver sina verksamheter, och han jobbar nära restaurangerna och är mycket engagerad i den dagliga driften. Det är inte ovanligt att Patrik själv än idag kliver in på restauranggolvet och steker Big Mac för glatta livet.
Patriks stora drivkraft har alltid varit att se människor utvecklas och växa. Vi har många solskenshistorier i bolaget med personal som flytt krig och fått jobb hos oss utan att knappt kunna ett ord svenska. Det har börjat med att städa matsalen och successivt gått hela vägen till att ansvara för en hel restaurang!
Astrit Ala
A resilient and adaptable professional with over 16 years of experience with the restaurant management branch. I am a critical thinker with a clear and practical approach to problem solving and leadership. I have invested numerous of years in growing my knowledge and skill set within the restaurant environment. During my career at the restaurant branch I have had the opportunity to meet many talented leaders that have helped me achieve my goals. If there is one thing I have learned from the early stages is that the team is crucial to success, as their drive and motivation is the fuel to your own success as well.
In my role as CEO, I have the opportunity to visit many restaurants and see the very talented Managers and Crew Members that day in and day out create Feel Good Moments for our guests. The role itself is broader in perspective and it involves a lot of day to day communication with Operations Managers and Supervisors who support the restaurants on the daily basis. No matter what the role is or it’s called at the end of the day it’s about taking care of our employees, so that they can take care of the guests. The beauty in the role is also seeing the different type of leaders there is and their unique characteristics and leadership skills.
Maria Lindqvist
Jag heter Maria och jobbar som HR Director. HR är en förkortning för "Human Resources" och innebär att jag är ansvarig chef för personal och arbetsmiljö. Jag säkerställer att vi som arbetsgivare följer gällande regler, kollektivavtal och lagar gällande arbetsförhållanden, samt att det är ett gott arbetsklimat på våra restauranger. Jag började på McDonald's 2002 och har jobbat administrativt under de senaste sex åren. Mitt jobb är väldigt roligt och varierande, och jag bollar mycket med både anställda medarbetare och chefer i bolaget när det uppstår något frågetecken eller problem. Jag älskar att jobba med människor och för att kunna driva en framgångsrik verksamhet är det av högsta vikt att personalen trivs på jobbet!
För att jobba hos oss behöver man inte ha perfekta betyg eller prata svenska utan brytning. Har man bara tillräckligt med motivation och drivkraft kan man ta sig hur långt som helst! Alla i vår ledningsgrupp har en gång i tiden börjat som medarbetare på restaurang och nu sitter vi här och ansvarar för olika delar inom Sveriges största franchisedrivna McDonald's-organisation!
Anna Grahn Skålén
Jag heter Anna och jobbar som Finance Director. Jag är ytterst ansvarig för ekonomi och löner för våra restauranger, vilket innebär att jag ser till att allt fungerar mellan att fakturor blir betalda till att alla våra anställda får lön varje månad. Jag började min bana på McDonald 2000, då jobbade jag i kassan på restaurangen i Säffle, och utvecklades till arbetsledare och sedan vidare till Restaurangchef. Sedan 2009 har jag jobbat administrativt, och sedan 2015 har jag varit helt ansvarig för all ekonomi och löner. Numera när vi är så många restauranger så har jag ytterligare 2 personer som hjälper mig med allt ekonomi-arbete.
Daniel Rojas
Hej, Jag heter Daniel Rojas och arbetar som Operations Director på Hjelte Restauranger AB. Jag är ansvarig för driften på Skåne- och Växjörestaurangerna i företaget, hjälper organisationens supervisor och hela McDonalds familjen att skapa Feel good moments för alla våra gäster. Jag påbörjade min karriär på McDonalds 2015 efter studenten och har genom åren arbetat med flera olika roller som assistent, restaurangchef och supervisor. Det finns inget roligare än att jobba på McDonalds!
Mattias Lindqvist
Jag heter Mattias Lindqvist, bor i Karlstad och har jobbat lite drygt trettio år på McDonalds. Jag började min karriär på Karlstad City 1992 som medarbetare under sista året på gymnasiet och började efter slutförda studier jobba skift. Efter ett par år som arbetsledare fick jag 1998 chansen att bli restaurangchef på restaurangen på Nobelplan, där jag jobbade som restaurangchef i drygt tio år. 2005 fick jag utmärkelsen årets restaurangchef i Sverige vilket var otroligt hedrande!
I samband med att Patrik köpte restaurangerna i Karlstad fick jag ansvaret för alla hans restauranger i Värmland (då nio stycken) som supervisor. 2016 fick jag möjligheten att börja arbeta som konsult på Svenska McDonalds huvudkontor, vilket jag gjorde under nästan två års tid, i samband med detta köpte Patrik alla restaurangerna i Skåne och jag fick efter en tid frågan av Patrik om jag ville komma tillbaka igen, något jag mer än gärna gjorde.
Emma Holmström
Emma Holmström heter jag och började min karriär på McDonald's år 2011. Idag jobbar som personalchef för Skåne & Växjö och mina primära uppgifter är bland annat att stötta i personalfrågor och upprätthålla arbetsmiljön. Ibland dyker jag även upp för att spendera arbetsdagen på golv tillsammans med er!
Henrik Skaret Nilsson
Henrik Skaret Nlsson Supervisor Värmland, jobbat snart 20 år i aug på McDonalds. Karriären tog väl fart när Patrik tog över restaurangerna i Karlstad 2008, och då valde jag också att stanna vilket inte var tänkt från början. Det bästa är alla människor man får träffa dagligen, både gäster och medarbetare och kollegor, som flera blivit nära och goda vänner.
Alexandra Eliasson
Eid Hamade
Med stark vilja och hög arbetsmoral har jag nått långt i min karriär. Från att vara en vanlig medarbetare för över tjugo år sedan till att bli supervisor, har jag kunnat utvecklas både som person och ledarcoach. Innan jag blev supervisor har jag jobbat som bland annat senior chef och restaurangchef på McDonalds överallt i Skåne, till och med i Danmark. Under min karriär inom restaurangbranschen har jag lärt mig att lagsamarbete får en att nå långt i branschen samt att lägga sitt hjärta och älska det man gör får en att lyckas långt inom karriären!